ریدوم منجر به انحراف امواج راداری در رهگیرهای هدایتشونده راداری شده و در نتیجه باعث ناپایداری حلقه هدایت بهخصوص در ارتفاعهای بالامیشود. بنابراین به یک جبرانساز که حلقه هدایت را پایدار کرده و در حضور خطای ریدوم منجر به کمترین خطای برخورد به هدف شود، نیاز است. از دیدگاه کنترل، ریدوم منجر به ایجاد یک پسخور ناخواسته شده که مشابه حلقههای پسخور مرسوم که در آن خروجی باید سیگنال کنترلی مطلوب را تعقیب کند، نمیباشد. در این مقاله ابتدا پاسخ حلقهبسته مطلوب هدایت مشخص شده و با رویکردی جدید پاسخ فرکانسی مسیر پیشرو بهگونه ای شکلدهی میشود که نیازمندیهای پایداری و عملکردی ارضا شود. شکلدهی پاسخ فرکانسی با استفاده از ابزار نامساوی ماتریسی خطی (LMI) انجام شده و بهمنظور انتخاب بهترین پاسخ فرکانسی از ابزار شکاف متریک وی (v-gap metric) استفاده شدهاست. نتایج شبیهسازی نشان میدهد که جبرانساز طراحیشده علاوه بر تأمین پایداری حلقه هدایت، خطای برخورد به هدف را هم به میزان چشمگیری کاهش میدهد.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |