1- دانشکده مهندسی برقوکامپیوتر، دانشگاه تهران
2- دانشکده نفت تهران، دانشگاه صنعت نفت
چکیده: (18511 مشاهده)
در این مقاله نتایج شبیه سازی تخمین زن غیرخطی حالات ترافیک با اندازه گیری های ترافیکی بیان شده اند. رویکرد عمومی برای تخمین تطبیقی و زمان حقیقی حالات ترافیک بزرگراه بر مبنای مدل ماکروسکوپیک غیرخطی ترافیک و فیلترکالمن تعمیم یافته می باشد. مدل ماکروسکوپیک ترافیک دارای سه پارامتر مهم، نامعلوم و متغیر: سرعت آزاد، چگالی بحرانی و توان می باشد که این پارامترها را باید با روش های برون خط و یا برخط تعیین کرد. یکی از زمینه های جدید در تخمین حالات ترافیک، تخمین برخط متغیرهای ترافیک (جریان ترافیک، سرعت متوسط و چگالی ترافیک) و پارامترهای مهم مدل ترافیک می باشد که از مزایای مهم این روش نسبت به تخمین برون خط پارامترهای مدل می توان به: عدم نیاز به پردازش خارج خط برای تعیین این پارامترها، تطبیق اتوماتیک و برخط مدل با تغییر در شرایط محیطی و ... اشاره کرد. در این مقاله نیز رویکرد تخمین برخط متغیرهای ترافیک به همراه پارامترهای مدل اتخاذشده است و بعضی از نقاط ضعف در روش های قبل با شبیه سازی ها نشان داده شده اند و در ادامه دو روش مبتنی بر فیلترینگ مجزا و ترکیب تخمین پارامترهای مدل ترافیک، برای بهبود عملکرد روش های پیشین ارائه شده اند و با تست این روش ها با کمک اطلاعات حقیقی ترافیکی، مزایای روش های پیشنهادی بیان شده اند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1393/5/31 | پذیرش: 1393/5/31 | انتشار: 1393/5/31