دوره 4، شماره 1 - ( مجله کنترل، جلد 4، شماره 1، بهار 1389 )                   جلد 4 شماره 1,1389 صفحات 42-33 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشکده مهندسی برق‌وکامپیوتر، دانشگاه تهران
2- دانشکده نفت تهران، دانشگاه صنعت نفت
چکیده:   (17748 مشاهده)
در این مقاله نتایج شبیه سازی تخمین زن غیرخطی حالات ترافیک با اندازه گیری های ترافیکی بیان شده اند. رویکرد عمومی برای تخمین تطبیقی و زمان حقیقی حالات ترافیک بزرگراه بر مبنای مدل ماکروسکوپیک غیرخطی ترافیک و فیلترکالمن تعمیم یافته می باشد. مدل ماکروسکوپیک ترافیک دارای سه پارامتر مهم، نامعلوم و متغیر: سرعت آزاد، چگالی بحرانی و توان می باشد که این پارامترها را باید با روش های برون خط و یا برخط تعیین کرد. یکی از زمینه های جدید در تخمین حالات ترافیک، تخمین برخط متغیرهای ترافیک (جریان ترافیک، سرعت متوسط و چگالی ترافیک) و پارامترهای مهم مدل ترافیک می باشد که از مزایای مهم این روش نسبت به تخمین برون خط پارامترهای مدل می توان به: عدم نیاز به پردازش خارج خط برای تعیین این پارامترها، تطبیق اتوماتیک و برخط مدل با تغییر در شرایط محیطی و ... اشاره کرد. در این مقاله نیز رویکرد تخمین برخط متغیرهای ترافیک به همراه پارامترهای مدل اتخاذشده است و بعضی از نقاط ضعف در روش های قبل با شبیه سازی ها نشان داده شده اند و در ادامه دو روش مبتنی بر فیلترینگ مجزا و ترکیب تخمین پارامترهای مدل ترافیک، برای بهبود عملکرد روش های پیشین ارائه شده اند و با تست این روش ها با کمک اطلاعات حقیقی ترافیکی، مزایای روش های پیشنهادی بیان شده اند.
متن کامل [PDF 379 kb]   (2591 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1393/5/31 | پذیرش: 1393/5/31 | انتشار: 1393/5/31

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.